نمایندگان الان مسئولیتی در قبال رای خود ندارند ، شفافیت آرا از لابی گری ها جلوگیری می نماید

به گزارش مجله کوروش بزرگ، منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم می گوید در حال حاضر نمایندگان مجلس شورای اسلامی هیچ مسئولیتی در قبال رای خود ندارند این در حالی است که طرح شفافیت آرای نمایندگان از فساد و لابی گری جلوگیری می نماید.

نمایندگان الان مسئولیتی در قبال رای خود ندارند ، شفافیت آرا از لابی گری ها جلوگیری می نماید

فاطمه رهبر منتخب مردم تهران در مجلس آینده در مورد طرح شفافیت آرا نمایندگان به خبرنگاران گفت: به موجب طرح شفافیت آرا ،اطلاعات آراء نمایندگان و حتی نمایندگانی که به رای دادن بی توجه هستند به اطلاع ملت خواهد رسید و هیت رئیسه موظف خواهد شد به وسیله سامانه الکترونیکی که طراحی می نمایند ، دسترسی تمام مردم را ممکن کند.

وی یاد آور شد: در حال حاضر به دلیل نقص قانونی ، نمایندگان در قبال آرایی که در مجلس شورای اسلامی می دهند یا حتی اگر رای ندهند مسئولیتی ندارند؛ به عبارتی در صورتی که تصمیمات آنها موجب خسارتی به کشور گردد هیچ مسئولیتی در قبال آن ندارند.

رهبر تاکید نمود: شفافیت مواضع مجلس در تمام ابعاد انتظار به حق مردم است و هم اکنون به یک مطالبه عمومی تبدیل شده است. مردم حق دارند بدانند نماینده ای که به مجلس فرستاده اند در طول این چهار سال مسئولیتش برای آنها چه نموده است .

وی ادامه داد: مسئولیت پذیری نمایندگان در قبال آرایی که می دهند سبب جلب اعتماد مردم به مسئولان می گردد و از دورویی و مردم فریبی برخی از نمایندگان جلوگیری می نماید. نا گفته نیز پیداست که شفافیت آرا سبب افزایش اعتماد مردم به نمایندگان و بالارفتن صندلی نظارتی و قانون گذاری مجلس می گردد.

رهبر بیان داشت : این طرح می تواند از لابی گری ها و زد و بند های سیاسی و جناحی و رقابتی جلوگیری کند و نمایندگان را پاسخ گوی مطالبات عمومی مردم و سرنوشت کشور کند. همچنین از سهم خواهی و لابی گری مجلس با دولت ها نیز جلوگیری می نماید تا برخی نمایندگان نیز به جای نفوذپذیری ، با شجاعت و آزادگی ، وکیل حقیقی مردم باشند و از حق ملت با وجود هر فشاری صیانت نمایند.

این نماینده منتخب مجلس یازدهم اظهار کرد: مجلس به فرموده امام راحل (ره) عصاره فضائل ملت است، بنابراین تصویب طرحی شفاف و کامل و همه جانبه مورد انتظار است تا اقتدار مجلس حفظ گردد و به واقع مجلس در راس امور قرار گیرد و دولت ها به صورت کامل تابع تصمیمات و مصوبات آن قرار بگیرند.

وی در انتها گفت: در برخی موارد خاص که این نوع شفافیت از لحاظ امنیتی باعث چالش برای کشور گردد نیز قانون گذار می تواند تمهیدات ویژه اتخاذ کند و امیدوارم که این طرح در مجلس یازدهم محقق گردد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 28 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 873

به "نمایندگان الان مسئولیتی در قبال رای خود ندارند ، شفافیت آرا از لابی گری ها جلوگیری می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایندگان الان مسئولیتی در قبال رای خود ندارند ، شفافیت آرا از لابی گری ها جلوگیری می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید